ДОЛЯ ВЧИТЕЛЬСЬКА ВСЯ ВИТКАНА З ЛЮБОВІ! … Нема щасливішої долі, Коли Людина з твоїх рук, Учителю, Іде у світ – на краплю світ людніє . І. Драч «Дума про вчителя» Доля людини… Хто її визначає? Якщо працюєш за покликанням, велінням душі, це відчутно всім. Як би не склалося життя, говорять: «Це – доля». Ким тільки не мріяла стати: і лікарем, і артисткою, і міліціонером, навіть прикордонником. Але щоб учителем? Ніколи. Граючи з сестричкою, часто вигадували різні історії, «потрапляли в неймовірні пригоди», та все це не стосувалося школи, хоч навчалися з великим задоволенням. За все своє шкільне життя мені довелося змінити три школи: Котенківську початкову, Ганнівсько-Вирівську восьмирічну й Вирівську середню. І скрізь мене оточували люди, які бажали лише добра, віддавали тепло своєї душі, учили нас любити, боротися, долати перешкоди й упевнено йти до мети. Закінчивши восьмирічку, поїхали до Харкова навчатися в педагогічному училищі. Дуже хотілося бути вчителем Олі, моїй сестричці. Я розуміла, що не зможу без неї, бо ми – одне ціле. Вступили. Але не пройшло й місяця, як приїхали додому й сказали батькам, що будемо продовжувати навчання в середній школі. Лише згодом я усвідомила одну важливу річ: де б ти не був і в яких би умовах не опинявся, завжди серцем і думками линеш у світ найпрекрасніших, найсвітліших та найяскравіших спогадів. І це – школа, де є дружба, любов, взаєморозуміння, повага і вчителі, які й зіграли в моєму житті вирішальну роль. Дивилась у вічі своїм педагогам і знаходила там розуміння, доброту й любов, бачила, як хочуть вони передати знання, виховати нас чесними й щирими. І тут ніби якийсь внутрішній голос тихо-тихо запитав: «А ти хочеш бути вчителем, щоб уселяти в дитячі душі зерна людяності, мудрості, учити прощати й приносити користь людям, вести у світ знань, дитинства, юності?» Уже не було вагань. Лише – педагогічний! І ось уже майже тридцять років віддано школі. І не Оля, а вже Ольга Миколаївна, учитель української мови та літератури, колись запитала: « Ти не жалкуєш?» Я відповіла: «Ні! Це – Доля!..» Навіть не могла подумати, що саме вона подарує радісну мить знайомства з людиною, яка стане другом, порадником і люблячим чоловіком, учителем за покликанням Голосніченком Б.М. Із великою любов’ю дивлюся йому у вічі, що випромінюють лише добро й думаю: «Це не випадковість». Мов сполохані коні, мчать у далечінь роки. Повиростали діти, розлетілися. Старша донечка теж обрала професію вчителя, працює в педагогічному університеті, молодша мріє стати викладачем музики та вокального співу. І жодного разу в нашій сім’ї не заходила мова про те, що хтось зробив помилку, не ту професію обрав. Яке велике щастя – бути потрібним людям, а особливо - дітям. Побачиш у їхніх очах тривогу чи зажуру - поспішаєш допомогти й захистити від негод, застерегти від необдуманих кроків. Якщо діти розповідають тобі найпотаємніше, без страху й сорому відкривають свою душу, не забувають свого вчителя навіть через багато років і приходять привітати зі святами, то після цього хочеться жити. Багато досягнуто, зроблено, віддано школі, дітям, але жодного разу не розчарувалася у своєму виборі. Зрозуміла, що дуже люблю своїх учнів. І це додає мені сили й наснаги. І справді, учительська доля уквітчана барвінком любові до дітей. А чи могла б я уявити себе людиною іншої професії? Поміркувавши, відверто можу сказати: «Ні!» То хіба це не доля?! О вчительська доле! О вчительська доле! Світанком спішить моє серце до школи. І вічний неспокій, і вічні тривоги Бере воно завжди з собою в дорогу. Від теплих вітань і усмішок дитячих Стаю я добрішим, а серце - гарячим. І хоч не була ти легкою ніколи, Тебе не картаю я, вчительська доле.
Голосніченко Галина Миколаївна, учитель української мови та літератури Товстянського НВК «ЗОШ І-ІІІ ступенів – ДНЗ» |